Migrén, fejfájás megszüntetése

A migrén a fejfájások egyik speciális változata, erős, hosszan tartó fejfájást jelent, ami akár napokig is elhúzódhat és hányinger, hányás kísérheti. Kezelése nehéz, mert a kiváltó oka sok minden lehet és konkrét gyógymódja nincsen.

A migrénről többet megtudhatsz ide kattintva.

Természetesen a migrén folyamatos kutatás tárgya, így számos elmélet, kutatás született az idők során arra, hogy mivel, milyen módon lehet megelőzni. Nézzük meg ezeket (természetesen mielőtt bármit is megpróbálnál, mindenképpen konzultálj az orvosoddal!).

Kivizsgált és diagnosztizált migrén esetén a megelőzésére speciális gyógyszerek vannak. Orvosi utasítás szerint béta blokkoló, kalcium-csatorna blokkoló, antidepresszáns, agyi keringésjavítók és migrén ellenes gyógyszerek alkalmazhatók. Amennyiben nincs ellenjavallat, az orvos beleegyezésével magnézium, B vitamin, Aszpirin, enyhe nyugtató szedhető megelőzésképpen. Elengedhetetlen a vérnyomás normalizálása.

Kerülni kell a migrént kiváltó tényezőket. A stressz, kialvatlanság, fáradtság, éhség, szomjúság, szem túlzott igénybevétele, túl sok monitornézés, alkohol, nikotin, koffeines üdítők, pezsgő, borok, glutamát, aszpartám, egyes ételek (például tojás, zsíros húsételek, csokoládé), tartósítószerek, szennyezett levegő, autófüst, időjárási frontok, kevés folyadékfogyasztás, kiszáradás egyértelműen fokozzák a rohamok kialakulásának esélyét.

Szerencsére léteznek olyan lehetőségek, amelyekhez gyógyszer nem szükséges és megérnek egy próbát.

Tryptophan

A tryptophan egy esszenciális aminosav, melynek fontos szerepe van két hormon, a melatonin és a szerotonin termelésében. Ezek a hormonok fontos szabályzói a hangulatnak és a szervezet stresszre adott válaszának. A tryptophan javítja a hangulatot, jobb relaxációt, pihentetőbb alvást eredményez, ezáltal fokozva a regenerációt. Az 5 HTP (5-hydroxytryptophan) egy olyan anyag, amelyet a szervezetünk termel a tryptophan aminosavból. Egy kutatás szerint képes nagymértékben csökkenteni a migrén súlyosságát és gyakoriságát. Növeli a szervezet szerotonin termelését – az alacsony szint ugyanis migrént válthat ki. Táplálékkiegészítőként megvásárolható, keress rá.

Q10 koenzim

A Q10 koenzim lényegében egy vitamin jellegű antioxidáns anyag, amelyet a szervezet is képes előállítani, de táplálkozással is  bevihető. Egy kutatás szerint azok, akik napi 150 mg-ot juttattak a szervezetükbe jóval kevesebb alkalommal számoltak be migrénes panaszokról, ráadásul mellékhatások nélkül. A CoQ10 stabilizálja a vércukrot, így csökkentve a migrén kockázatát, ugyanis az alacsony vércukorszint az egyik leggyakoribb kiváltója a migrénnek. Megfizethető áron megvásárolható táplálékkiegészítőként, keress rá.

Magnézium

A magnéziumhiány bizonyítottan hozzájárul a migrén kialakulásához, így ha gyakran fordul elő a probléma, érdemes utánajárnod a magnéziumszintednek. Ha a magnézium rendben van szervezetedben, akkor kisebb a migrén kialakulásának az esélye. A kutatások jellemzően 4-600mg magnézium alkalmazásával történtek és a migrén jelentős csökkenéséről számoltak be. A magnézium olcsón hozzáférhető, keress rá.

B2 vitamin

A B2-vitamin általában megtalálható az élelmiszerekben, de kiegészítőként is bevihető. Egy kutatás során kiderült, hogy azok, akik napi 400 mg-ot szedtek belőle három hónapon keresztül, 59 százalékban számoltak be a migrén csökkenéséről. A B2 jellemzően minden multivitamin készítményben megtalálható, ha a táplálkozással nem jutsz megfelelő mennyiséghez.

Gyömbér

A gyömbér segíti az emésztést és a bélrendszer munkáját, így remek ellenszer migrén esetén, ha azt hányás, hányinger, émelygés kíséri. Csökkenti a migrénes fájdalmakat, nyugtatja az idegrendszert. Panasz esetén igyál gyömbérteát. 2 dl forró vízhez adj 1 evőkanál frissen reszelt gyömbért, és hagyd ázni, majd idd meg.

Koffein

A koffein kiválthat migrént, viszont van akinél segítheti a kialakuló migrén elkerülését (a koffein megnöveli a vérnyomást, így az agyi ereket kitágítva csökkenti a fejfájást). Nagyszerű formája a guarana (vagy a zöld / fekete tea), amely a gyomrot kevésbé izgatja, mint a sokak által fogyasztott kávé. Olcsón hozzáférhető, keress rá.

Ginkgo biloba

Javítja a memóriát, serkenti az agy működését, fokozza a vérellátását, segíthet migrén esetén. Nem túl drága, keress rá.

Testmozgás

A rendszeres mozgás, sport segít migrén esetén. A Göteborgi Egyetem kutatói megállapították, hogy a három kezelési módszer, a relaxációs terápia, a gyógyszeres kezelés és a rendszeres testmozgás körülbelül egyforma mértékben bizonyult hatásosnak a migrén megelőzésében, ugyanis mindhárom esetben az erős fejfájásrohamok gyakorisága nagyjából háromnegyedével csökkent.

Kialakult migrén, migrénes roham esetén

A legjobb sötét, csendes szobában feküdni, aludni. Ez segít a migrén elviselésében és gyorsabb leküzdésében, a mozgás, fény, vagy például a monitor nézése ronthat a migrénen. Persze nem mindig van lehetőség arra, hogy órákig, vagy napokig feküdj, ilyenkor speciális, orvos által felírt gyógyszerek, vagy a fentiek kipróbálása segíthet.

Irodalom

  • Cady RK, Goldstein J, Nett R, Mitchell R, Beach ME, Browning R. A double-blind placebo-controlled pilot study of sublingual feverfew and ginger (LipiGesic™ M) in the treatment of migraine. Headache. 2011 Jul-Aug;51(7):1078-86.
  • Dhillon KS, Singh J, Lyall JS. A new horizon into the pathobiology, etiology and treatment of migraine. Med Hypotheses. 2011 Jul;77(1):147-51.
  • Peres MF. Melatonin, the pineal gland and their implications for headache disorders. Cephalalgia. 2005 Jun;25(6):403-11.
  • Sun-Edelstein C, Mauskop A. Role of magnesium in the pathogenesis and treatment of migraine. Expert Rev Neurother. 2009 Mar;9(3):369-79.
  • Wilhelmsen M, Amirian I, Reiter RJ, Rosenberg J, Gögenur I. Analgesic effects of melatonin: a review of current evidence from experimental and clinical studies. J Pineal Res. 2011 Oct;51(3):270-7.

 

 

Hozzászólás beküldése

| Download Free Ringtones for Verizon Online. | Thanks to Highest CD Rates, Ally Bank Rates and Binaural & Isochronic Beats